Aku yang berdosa

Aku yang berdosa. 
Saat aku mengimpikan kehidupan yang indah, 
aku tahu itu hanya impian. 
Kerna aku yang berdosa. 
Ya Allah, maafkan daku kerna meminta lebih. 
Maafkan daku kerna meminta perkara yang tak mungkin terjadi. 
Aku terlalu banyak berdosa pada mu Ya Allah. 
Hati ini sudah berkali-kali disakiti, tetapi tidak terbanding dengan dosa yang ku buat Ya Allah. 
Kerna ku layak merasa disakiti seperti ini. 
Ya Allah, walau dosa ku tinggi menggunung, aku masih berharap kepada mu Ya Allah. 
Semoga kau cabut nyawa ku dalam keadaan ku masih di dalam agamaMu. 
Kerna mati tidak dapat ku hindari. 
Kerna ajal tidak mengenal usia. 
Ya Allah, matilah aku dalam keadaan beriman. 
Walaupun aku seorang yang pendosa. 
Kasihanilah aku Ya Allah, kerna aku tahu ajal telah menungguku.

Seorang pendosa,
Fiqa Nsz


No comments:

Post a Comment